So, this is Africa - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Dieuwertje Gerven - WaarBenJij.nu So, this is Africa - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Dieuwertje Gerven - WaarBenJij.nu

So, this is Africa

Door: dieuwertjevangerven

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

26 Februari 2012 | Gambia, Banjul

Dag 1
Om 5.45 uit mijn bed, en ik heb redelijk geslapen vannacht, dus dat is alvast fijn. De zenuwen vallen op het moment van opstaan erg mee.. maar toen we wegreden van huis heb ik wel een paar keer moeten slikken. NU gaat het echt beginnen. Aangekomen op Schiphol gieren de zenuwen door mijn lijf. Nou verstand op nul, en gaan met die banaan. Ik heb wel 100 x tegen mezelf gezegd: het zijn maar 7 weken, ik moet er iets van maken, het vliegtuig is het veiligste vervoermiddel etc, dit wilde niet helpen.. ik was te zenuwachtig, bang, voor het onbekende. Toen de juiste gate en incheck balie gezocht en daar was het afscheid… Aah dat was echt niet leuk.. maargoed ik ben over 7 weken weer terug. :)

Ik heb rustig gewacht op het vliegtuig.. en daar ging ik voor 6,5 uur high in the sky. De vlucht zelf is echt reuze meegevallen, heb een half uur (!) kunnen slapen en de rest heb ik wat gelezen en series gekeken. Toen landde ik op Banjul international airport.
Oke.. dus dit is Afrika. ALLE mannen komen naar je toe of ze je kunnen helpen, nee zei ik want ik word zo opgehaald dus laat me maar even. Na 20 minuten te hebben gewacht waren ze er nog steeds niet. Toen heb ik een jongen maar even laten bellen naar Alhagie hij is contact persoon van GFA, dat was het enige telefoonnummer dat ik had en die was niet in gebruik. SHITT.. nouja iedereen zei tegen mij African time you know.. dus ik zag de bui al hangen.. Na nog eens ’n half uur wachten was er nog steeds niemand om mij op te halen, en de vriendelijke jongen had voor mij een fles koud water gehaald. Uiteindelijk heb ik het nummer van Kairoh Garden achterhaald via Steef, hij had op internet gezocht en naar me doorgestuurd. Toen kreeg ik de eigenaresse van het compound aan de lijn: Alles zat tegen onderweg band lek, en de reserve band was ook lek. Dus daarom waren ze te laat. Nou ik was allang blij dat ik haar aan de telefoon had gehad.. dus ze waren me niet vergeten. Na 10 minuten kwamen ze me halen en hebben we even gewacht op 5 Belgische dames en heren die ook mee naar Kairoh Garden gingen. In de auto heb ik mijn ogen uit gekeken;
Dit is Afrika.. jeetje wat een armoede.. en wat een groot verschil tussen arm en rijk. CULTUURSCHOCK. Na een eindje rijden reden we Tanji (een vissersdorp) in, het plekje waar ik verblijf. Nou ik rook het meteen, echt zoals dat je langs een viskraam loopt net als in nederland.
Nu reden we richting Kairoh Garden en allemaal schattige kinderen langs de weg, zwaaien en met de auto meerennen. Ik kreeg echt een flashback naar van die uitzendingen waar Caroline Tensen een 3e wereld land bezoekt.


Daarna hebben we wat gedronken, en ik zit nu in mijn eentje op onze 3 persoons kamer. Voel me redelijk alleen eigenlijk, maar morgen komt de rest van GFA. Gelukkig. Voor vandaag heb ik eigenlijk al genoeg cultuurschock gehad, en ga zo eten en ik denk niet al te laat naar bed. Morgen hopelijk lekker uitslapen.
En Steef: ik mis je nu al, heb spijt dat ik je niet mee heb genomen in mijn koffer ;-)

X Dieuw

  • 26 Februari 2012 - 12:43

    Charmaine:

    Hoi dieuw, wat goed van je dat je bent gegaan, deze ervaring neem je mee in heel je verdere leven.
    Ik heb altijd willen gaan maar ik heb de stap niet durven te zetten, ben supertrots op je.
    Ga nu maar genieten en hard werken, morgen is sneller as je denkt.
    Tja en Steef meenemen in je koffer kan ik goed begrijpen.

    Heel veel liefs van ons........

  • 26 Februari 2012 - 15:53

    René En Lia:

    Oh Dieuwie wat een spannende start hè!
    Daar sta je dan in je uppie zonder bruikbaar nummer om iemand te bellen.
    Gelukkig is het allemaal goed gekomen.

    En gelukkig zie je vandaag de groep van GO for Africa zodat je wat aanspraak hebt en ervaringen kunt delen.
    Geen internet op het compound?
    jammer, want dan hebben we niet zo vaak een berichtje.
    Voor nu fijne dagen en succes met je werk in het ziekenhuis.

    xxxxxxxxxxxxxxxxxx pap en mam


  • 26 Februari 2012 - 16:21

    Frank IZ Oss:

    Hoi Diewertje,
    nou de eerste stap is gezet, kei stoer, wat een gedoe zeg daar op dat vliegveld, hou vol en zet 'm op,
    grtjs Frank.

  • 26 Februari 2012 - 16:48

    Imke:

    Ha Dieuw, fijn dat je goed op de plaats v bestemming bent aangekomen! Hopelijk kun je wat slapen. Laat het maar op je af komen. En fijn dat de groep van Go Africa er ook aan komt.
    We blijven je volgen vanaf hier!
    Xx

  • 27 Februari 2012 - 14:06

    Renée :

    Waa Dieuw!

    Je bent gewoon in Afrika! ZO VETTT!!
    Ik ben heel benieuwd naar de komende verhalen..... en zeker de foto's!
    Ik weet trouwens nie zeker of ik er nu langs gelezen heb.. maar ik mis het rozé tje in het vliegtuig ;)
    Heeeeel veeeel plezier!!

    xxxx

  • 27 Februari 2012 - 16:00

    Wilhelmus Van N:

    De eerste dagen zijn t moeilijkst Tinwerkje, tenminste dat zei Moeder Theresa een keer tegen mij. Over 6 weken staat er een standbeeld van "Het Heilige Tinwerkje" daar in Gambianenland, let maar op.
    Groetjes en succes van Ome Willem.
    P.S. Ik heb Steef al opgestuurd in een doos en heb hem een blikje cola, een beschuit met jam en een rol toiletpapier mee gegeven. Hopelijk komt ie zonder deuken aan.

  • 29 Februari 2012 - 13:44

    Jos En Carla Korsten:

    dag Dieuwertje,fijn dat je goed bent aangekomen in je eentje super,inmiddels zijn je kamergenoten ook aangekomen en als die ook zo gezellig zijn net als jij dan gaat dat lukken.Heel veel werkplezier en geniet ervan we blijven je volgen gr. ome Jos en tante Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dieuwertje

Dieuwertje goes Gambia

Actief sinds 21 Dec. 2011
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 14512

Voorgaande reizen:

25 Februari 2012 - 11 April 2012

Go For Gambia and Senegal

Landen bezocht: