Groetjes uit de Rimboe ;-) - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Dieuwertje Gerven - WaarBenJij.nu Groetjes uit de Rimboe ;-) - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Dieuwertje Gerven - WaarBenJij.nu

Groetjes uit de Rimboe ;-)

Door: dieuwertjevangerven

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

29 Februari 2012 | Gambia, Banjul

Zoo een tweede verslag van mijn belevenissen in Gambia, het zijn er eigenlijk teveel om op te schrijven. Afgelopen zondag is de GFA crew aangekomen in Gambia. Een hele happening, en ik was blij dat ze er waren. Eerst met zijn alle gegeten op het compound en daarna na wat drankjes hebben we besloten om nog even uit te gaan in Senegambia. Hét uitgaansgebied van Gambia. Nou we hebben onze ogen uitgekeken. Waar ik soms wel gek van werd is van alle mannen die iets van je willen ze zijn erg opdringerig . Maar veel zijn ook heel aardig en helpen je waar nodig. Het dorpje waar ik zit; Tanji is een vissersdorpje, de mensen hier zijn allemaal erg arm.

ik kijk mijn ogen uit, maar nu ik het reisverslag schrijf ben ik al best gewend aan alles wat je ziet zoals:
- alle kinderen die je achterna rennen en Toubab (blanke) roepen.
- Koeien, ezels, honden, kippen en mensen lopen over de weg en je moet dus soms hard op de rem.
- Het verkeer is ontzettend chaotisch en toeters worden hier te pas en te onpas gebruikt.
- De vriendelijke en lachende mensen die altijd vragen hoe het met je gaat en hoe je heet.
- Heel veel mensen willen een vriend/vriendin in Europa en soms krijg je briefjes in je hand gedrukt met de tekst: Call me, i like you’re friendship.
- de politie die je met een banaan kan omkopen hahah (gordel niet om)
Etc.

Gisteren en vandaag zijn we bij de containers geweest, die zijn verscheept en hier zitten heel veel spullen in om te doneren. Een zooitje ongeregeld toen we die gingen leeghalen.
Ook zijn we gisteren in een Health centre geweest in Sanyang hier gaan Renee, Felien en ik 3 dagen mee lopen en we werden heel hartelijk ontvangen en we kregen een rondleiding van Lamin. Een jongen die voor daar nurse is. Maar wat je hier onder Nurse verstaat is ongeveer evenveel als een arts in Nederland. Hij schrijft medicatie voor, hij verzorgt wonden en hecht ze, zelf bevallingen uitvoeren, de behandeling uitstippelen voor de cliënt die aanklopt, ook voeren zij tandarts handelingen uit etc. De meeste lokale mensen hebben geen geld om naar een universitair ziekenhuis te gaan dus moeten ze het hiermee doen. Morgen, vrijdag en maandag gaan wij daar mee kijken.. van 8 tot 12. Het is dan schijnbaar spitsuur dus ik ben erg benieuwd.

Wat betreft het psychiatrisch ziekenhuis, Herman en Marjan gaan er morgen naartoe om met de mensen daar te praten. Er zijn wat dingen gebeurt en daarom moeten er goede afspraken gemaakt worden, dus gaan we waarschijnlijk vanaf dinsdag daar aan de slag.

Ook hebben we nog tijd om te ontspannen, lekker aan het strand gelegen genaamd; paradise beach! Het was er echt super.. dus heb ik ook wel een vakantie gevoel!
Vandaag zijn we spullen wezen doneren bij een technische school en de brandweer. De technische school hebben twee motoren gekregen en de brandweer hebben pakken gekregen. Ze waren er zo blij mee en dat was super om te zien. Ze wilden met ons op de foto met de pakken aan haha.

Dit was het weer eventjes voor nu want ben het Ned-Eng aan het volgen 2-0 jeeej … ik zal snel een nieuw verslagje typen.
X Dieuw


  • 29 Februari 2012 - 22:04

    Charmaine:

    Hey Dieuw, ging even kijken of je weer een verslag had geschreven, en ja hoor deze kwam meteen binnen.
    Ik kan wel tussen de regels door lezen dat je erg geniet, wij vinden het wel raar dat je niet binnen komt waaien.
    Geniet van alles om je heen, en zo te lezen denk ik dat je 7 weken zo voorbij vliegen

    Liefs van ons allemaal, Charmaine

  • 29 Februari 2012 - 23:04

    Sjoerd:

    Heel tof Dieuw! Ik lach me echt stuk dat je de politie omkoopt met een banaan of dat je een vriendschapsverzoek in je hand gedrukt krijgt.. Facebook is daar blijkbaar nog niet geland ;). Enjoy! zie je wel weer verschijnen op skype!
    X

  • 01 Maart 2012 - 19:05

    Rita Haeseker:

    Beste Dieuwertje Bij toeval dit gelezen wil jij svp. wat voor me doen.Deze Lamin di Sanyang die op het health centre werkt heeft deze week 5000 euro van mij gekregen om grond voor een compound voor me te kopen Nu heeft hij zn telefoon af gaat niet meer op skype en stuurt geen mail meer. Met andere woorden deze 5000 euro ben ik kwijt. Wil jij aan hem vragen om contact op te nemen met RITA

  • 01 Maart 2012 - 19:16

    Rita Haeseker:

    Ik weet dat dit een vreemd verzoek is maar daar Lamin niet antwoord op zn telefoon is dit voor mij de enige manier en het is een heleboel geld hij verdient bij de health centre 800 dalassi dus reken maar uit hoeveel jaar salaris hij nu heeft vertel dit ook aan Renee en Felien. Ik voel me er ziek van hij leek zo aardig ik vertrouwde hem echt svp vraag hem of hij contact met me opneemt. mijn nummer is Italie 0039-3478788879

  • 02 Maart 2012 - 13:17

    Rita Haeseker:

    Hij heeft ondertussen contact met me opgenomen, mischien was ik toch te achterdochtig

  • 02 Maart 2012 - 17:00

    Renée :

    Haa Dieuw!
    Mooie eerste foto's!
    En leuk om te lezen! Een politie omkopen ohoo..
    Geniet er nog van! En we horen het wel als je een Afrikaanse vriend hebt haha :)
    xxx
    ook de groetjes van Lau!

  • 02 Maart 2012 - 18:00

    Nikki:

    Hahah dieuw, kei leuk om te lezen! Ook leuke foto's, kei chill strandje. Geniet ervan chickaa!
    Liefsxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dieuwertje

Dieuwertje goes Gambia

Actief sinds 21 Dec. 2011
Verslag gelezen: 874
Totaal aantal bezoekers 14496

Voorgaande reizen:

25 Februari 2012 - 11 April 2012

Go For Gambia and Senegal

Landen bezocht: